Никола Савић: Докле се дошло са аферама на железници?

НИКОЛА САВИЋ: Даме и господо народни посланици, у оквиру овог времена које ми је преостало као овлашћеном представнику СРС по овој тачки дневног реда желим да укажем на неке конкретне недостатке овог закона.

Пре свега, ти недостаци се односе на то да закон не третира или погрешно третира неке врло важне ствари. Потрудићу се да неколико таквих ствари овде и наведем. Једна од тих ствари су ранжирне станице. Знамо сви да су ранжирне станице незаобилазан фактор у железничкој инфраструктури. Због тога сматрам да ранжирне станице не треба издвајати из система и не треба дозволити да буду посебне целине јер то свакако може довести до злоупотребе, а у крајњој линији систем као целина ће трпети јер може доћи до великих злоупотреба.

Друга ствар у вези са овим што имам намеру да кажем односи се на пружне прелазе. Мислим да је много ефикасније да законско решење буде такво да у својинском смислу сви пружни прелази припадну железници, а не неки Републици, неки привредним субјектима, неки јединицама локалне самоуправе јер железница и онако врши њихов надзор и њихово одржавање.

Када су у питању ови путни прелази, локалне самоуправе и саме желе да се откаче власништва, старатељства или не знам чега све над овим путним прелазима јер оно њима представља само баласт.

Господине министре, вероватно знате да су врло чести случајеви да се због оваквих ствари воде непотребно судски спорови чија је грешка, чија је била одговорност за тако нешто, тако да мислим да би било много боље да се ова ствар уредила законом.

Неки привредни субјекти који више не постоје такође су имали одређена власништва на пружним прелазима. Имамо један такав случај у Нишу, рецимо, где бивша фабрика "Електронска индустрија" има своја два путна прелаза, а знамо у каквом је стању сада та фабрика и то само усложњава ствари.

Ако већ имате намеру да некоме дате пругу на коришћење, онда морате том лицу, том привредном субјекту да дате и све потребне податке и све потребне параметре везане за пругу, у смислу колико је дугачка пруга, колико се воз може кретати на одређеној деоници, колико километара на час на одређеној деоници пута, колико има пружних прелаза на прузи, у каквом су стању ти пружни прелази, у каквом су стању све остале инфраструктуре.

Још једна ствар око безбедности саобраћаја, што се тиче безбедности, сматрам да право на коришћење и управљање у овом смислу могу имати само она лица чија је то искључива надлежност, тако да и то треба да уђе у закон.

Пошто немам још много времена, да вас питам, господине министре, да ли имате информацију докле се дошло са познатим аферама на нашој железници? Знате, о томе је писала сва штампа, домаћи наш Викиликс, попут овог правог Викиликса за кога имамо прилику да се уверимо сваког дана раскринкава издајничку политику Томислава Николића и Александра Вучића. Хвала.

 

Коментари

0 КОМЕНТАРА

ТВОЈ КОМЕНТАР

ВИДЕО СНИМЦИ

ТВИТЕР

ИНСТАГРАМ