ПЕТАР ЈОЈИЋ: Поставио бих питање господину Милутину Мркоњићу, министру у Влади Републике Србије, с тим што мало пре нисам у довољној мери могао да схватим његов одговор, када је одговарао на питање мога колеге, претходно везано за она питања која је мој колега претходно постављао.
Међутим, истичем да је ових дана дошло до редукције трасе и полазака Беовоза од Београда до Панчева и обратно, са 18 полазака на само осам. С обзиром да је ово питање и те како врло важно за грађане Панчева, јер хиљаде и хиљаде радника, студената, ђака и других грађана путују Беовозом од Панчева до Београда, постављам питање – зашто је ускраћено грађанима Панчева да користе Беовоз, с обзиром да је познато да је Панчево, пре свега, било подручје града Београда и Земуна.
Молио бих министра Мркоњића, с обзиром да смо о томе претпрошле године говорили и да је господин Мркоњић дао свој допринос да се та линија покрије у довољном броју полазака, а тих полазака је било 18, сада Беовоз саобраћа до Панчевачког моста. Разговарао сам са једним колегом. Он у шали каже – то је граница. Не улазим у то питање и мислим да то није било примерено, што ми је рекао, али ради се о државном и политичком питању.
Дакле, грађани Панчева, с обзиром на огроман број, то је град из кога највише грађана дневно долази из унутрашњости у Београд, да су грађани Панчева упућени на Београд у хиљадама и хиљадама дневно, боравећи у Београду и радећи и студирајући и ученици учећи.
Мислим да је господин Мркоњић у могућности да ово питање разреши, као што је то разрешио претпрошле године. Железница Београда уцењује град Панчево, тражећи од града Панчева да уплати 200 милиона динара. Молим вас, ако хоће Влада, нека узме дуг који само "Петрохемија" дугује, а то је предузеће јавно у власништву државе Србије којим управља Влада Републике Србије, нека се пребију ти дугови, али мислим да није у реду, јер економска рачуница из Железнице Београда је да тај воз има економску рачуницу и да грађани Панчева имају потребу и Железница има економску рачуницу, па вас молим, грађани Панчева, а одборници чији сам одборник у Градској скупштини тражили су да поставим вама питање.
С друге стране, ја сам данас, господине Мркоњићу…
(Председавајућа: Три минута.)
… и предао писмени закључак Градске скупштине, па вас молим, помозите Панчевцима.
ПРЕДСЕДАВАЈУЋА: Реч има министар, Милутин Мркоњић.
МИЛУТИН МРКОЊИЋ: Хвала др Јојићу. Покушао сам кроз онај одговор господину Миковићу да кажем и ово питање, али да га поновим сада.
Тачно је да је редукција извршена са 18 на осам полазака. Није тачно да то има било какве везе са новцем који се тражи од стране Железнице од града Панчева. Железница јесте у тешкој ситуацији, али делује као државна железница и због тога то није тачно.
Друго питање је припрема за реализацију другог колосека који сада почиње припрему, а почиње вероватно да се гради већ 1. марта, од Београда до Панчева, то је укупна вредност радова око 45 милиона, где се сада обавља експропријација, припреме се врше за почетак радова, то је први део руског кредита који смо управо наменили за ту пругу, да би потврдили ово о чему господин Јојић говори.
Значај пруге од Београда до Панчева је изузетан. Покушаћемо већ у току сутрашњег дана да видимо шта је са тим редукцијама, да ли је потребно баш 18, данас то не могу да вам кажем. Видећемо шта је, али сигурно обећавам да ћемо то питање решити и да ће број полазака из Београда и Панчева бити већи. Наравно, ни воз више неће ићи до границе и он не иде из политичких разлога, да се разумемо, иде вероватно из неких техничких и стручних разлога дотле, наставиће да иде до Панчева.
Још једном подвлачим, од целе те комуникације враћам се опет на 1999-2000. годину када смо ауто-пут радили управо због тога, у најтежим условима, пошто је пут према Панчеву изузетно важан. Хвала најлепше.
ПРЕДСЕДАВАЈУЋА: Народни посланик Петар Јојић, три минута за додатна питања.
ПЕТАР ЈОЈИЋ: Господине министре, ја сам ово обавештење и ову информацију, да је Железница тражила 200 милиона од Панчева, сазнао од градоначелника. Јавно сада то саопштавам, нек чује и госпођа Весна Мартиновић, као градоначелник Панчева, нека чују грађани Панчева, да је Железница тражила 200 милиона учешћа на реконструкцији пруге.
Молим вас, ако су они мене слагали, из градске управе, онда ја лажем вас. Али, ја верујем оно што ви обећате, јер сам сигуран и оно што сте обећали господину Стевановићу да ћете сутра већ да упутите екипу да иде на терен. То је доказ да министар треба да решава проблеме грађана, а не да се бави само политиком. То је оно што је важно и ја то ценим.
Још једно питање, ако ми дозволите, госпођо председавајућа, за министра правде. Замолио бих министра правде, госпођу Маловић, да ми каже и одговори на питање – када ће се завршити избор председника судова, с обзиром да је протекао рок, а то је у склопу реформе правосуђа? Када ће бити завршен избор председника судова?
ПРЕДСЕДАВАЈУЋА: Да ли министарка правде жели реч. (Да.) Реч има Снежана Маловић.
СНЕЖАНА МАЛОВИЋ: Као члан Високог савета судства, а не као неко ко је надлежан да одлучује о председницима судова, ја сам као министар једна од 11 чланова Високог савета судства, износим ове чињенице с обзиром да је у дискусији која се водила у првом делу дана речено да је министар тај који одлучује о председницима судова. Знам да ви то знате, али просто због грађана Србије желим да укажем на то. У току је обрађивање пријава кандидата за председнике судова. Недавно је био расписан конкурс који је трајао до одређеног датума. У току су, као што сам рекла, обрађивања пријава и ја очекујем да се након Нове године отпочну разговори са кандидатима за председнике судова. Они су дужни и да сви они који претендују да буду на тим функцијама да предложе и одређени план рада судова. Сматрам да је то доста добро јер се може видети, у ствари, њихова интенција, на који начин сматрају да може да се управља одређеним судом. Након тога, наравно, одлуку ће донети Високи савет судства и проследити Народној скупштини, као последњој инстанци која одлучује о томе.
ПРЕДСЕДАВАЈУЋА: Народни посланик Петар Јојић, два минута за коментар. Изволите.
ПЕТАР ЈОЈИЋ: Постављам једно допунско питање госпођи Маловић. С обзиром да данас нисам разумео, није ни било говора о томе кад смо разговарали о оним деловима и сету правосудних закона, с обзиром на могућност блокаде адвокатуре по службеној дужности, да неће давати уколико се не изврше исплате и дугови адвокатима по службеној дужности, Влада дугује, односно министарство правде, колико знам, велика средства, али не знамо колика су та средства. Да ли постоји могућност да нам кажете? Колеге из адвокатуре су заинтересоване, с обзиром да се годинама, кажу они, дугује адвокатима.
Прво, колико се дугује и да ли има могућности, госпођо Маловић, да се ти дугови решавају у том делу, да се са Пореском управом и Управом прихода реши питање тих дугова које дугују адвокати и које дугује Влада, односно министарство адвокатима? Постоји сад нека могућност да ту дође до пребијања дугова, јер би се један проблем решио и не би дошло правосуђе у ситуацију да дође до блокаде и да људи одбију да бране по службеној дужности јер их нико не плаћа. Молим вас ако можете да одговорите.
0 КОМЕНТАРА
ТВОЈ КОМЕНТАР