Nikola Savić: Dokle se došlo sa aferama na železnici?

NIKOLA SAVIĆ: Dame i gospodo narodni poslanici, u okviru ovog vremena koje mi je preostalo kao ovlašćenom predstavniku SRS po ovoj tački dnevnog reda želim da ukažem na neke konkretne nedostatke ovog zakona.

Pre svega, ti nedostaci se odnose na to da zakon ne tretira ili pogrešno tretira neke vrlo važne stvari. Potrudiću se da nekoliko takvih stvari ovde i navedem. Jedna od tih stvari su ranžirne stanice. Znamo svi da su ranžirne stanice nezaobilazan faktor u železničkoj infrastrukturi. Zbog toga smatram da ranžirne stanice ne treba izdvajati iz sistema i ne treba dozvoliti da budu posebne celine jer to svakako može dovesti do zloupotrebe, a u krajnjoj liniji sistem kao celina će trpeti jer može doći do velikih zloupotreba.

Druga stvar u vezi sa ovim što imam nameru da kažem odnosi se na pružne prelaze. Mislim da je mnogo efikasnije da zakonsko rešenje bude takvo da u svojinskom smislu svi pružni prelazi pripadnu železnici, a ne neki Republici, neki privrednim subjektima, neki jedinicama lokalne samouprave jer železnica i onako vrši njihov nadzor i njihovo održavanje.

Kada su u pitanju ovi putni prelazi, lokalne samouprave i same žele da se otkače vlasništva, starateljstva ili ne znam čega sve nad ovim putnim prelazima jer ono njima predstavlja samo balast.

Gospodine ministre, verovatno znate da su vrlo česti slučajevi da se zbog ovakvih stvari vode nepotrebno sudski sporovi čija je greška, čija je bila odgovornost za tako nešto, tako da mislim da bi bilo mnogo bolje da se ova stvar uredila zakonom.

Neki privredni subjekti koji više ne postoje takođe su imali određena vlasništva na pružnim prelazima. Imamo jedan takav slučaj u Nišu, recimo, gde bivša fabrika "Elektronska industrija" ima svoja dva putna prelaza, a znamo u kakvom je stanju sada ta fabrika i to samo usložnjava stvari.

Ako već imate nameru da nekome date prugu na korišćenje, onda morate tom licu, tom privrednom subjektu da date i sve potrebne podatke i sve potrebne parametre vezane za prugu, u smislu koliko je dugačka pruga, koliko se voz može kretati na određenoj deonici, koliko kilometara na čas na određenoj deonici puta, koliko ima pružnih prelaza na pruzi, u kakvom su stanju ti pružni prelazi, u kakvom su stanju sve ostale infrastrukture.

Još jedna stvar oko bezbednosti saobraćaja, što se tiče bezbednosti, smatram da pravo na korišćenje i upravljanje u ovom smislu mogu imati samo ona lica čija je to isključiva nadležnost, tako da i to treba da uđe u zakon.

Pošto nemam još mnogo vremena, da vas pitam, gospodine ministre, da li imate informaciju dokle se došlo sa poznatim aferama na našoj železnici? Znate, o tome je pisala sva štampa, domaći naš Vikiliks, poput ovog pravog Vikiliksa za koga imamo priliku da se uverimo svakog dana raskrinkava izdajničku politiku Tomislava Nikolića i Aleksandra Vučića. Hvala.

 

Komentari

0 KOMENTARA

TVOJ KOMENTAR

VIDEO SNIMCI

TVITER

INSTAGRAM